Přeskočit na obsah Přeskočit na navigaci Přeskočit na navigaci

Kdo je školní metodik prevence?

  • Metodik prevence je učitel, který působí na škole jako poskytovatel poradenských služeb.
  • V oblasti rizikového chování vykonává zároveň činnosti metodické, informační a koordinační. Je členem školního poradenského pracoviště.
  • Standardní činnosti školního metodika prevence jsou vymezeny právním předpisem – vyhláškou č. 72/2005 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních.
  • Součástí vzdělání ŠMP je akreditované specializační studium v oblasti prevence rizikového chování.

Konzultační hodiny: pondělí 8:00 – 9:30 hod (nebo po dohodě)

Standardní činnosti metodika prevence:

  • Spolupracuje s ostatními pedagogickými pracovníky, tvoří a plní preventivní program školy.
  • Realizuje aktivity školy zaměřené na prevenci rizikového chování.
  • Ve spolupráci s třídními učiteli napomáhá vytvářet příznivé třídní klima, vyhledává žáky s rizikem či projevy rizikového chování.
  • Provádí orientační šetření ve třídách, pracuje se třídním kolektivem.
  • Poskytuje poradenské služby žákům i jejich zákonným zástupcům.
  • Kontaktuje a spolupracuje s odbornými pracovišti, s orgány státní správy, samosprávy a s okresním metodikem prevence.
  • Shromažďuje odborné zprávy a informace o žácích v poradenské péči v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů.
  • Vede písemné záznamy, umožňující doložit rozsah a obsah činnosti školního metodika prevence, navržená a realizovaná opatření.
  • Prezentuje výsledky preventivní práce školy.
  • aj.